کشتار کودکان در غزه

جنایتی که تمامی ندارد

در چند روز گذشته خبر بریدن سر کودکان اسرائیلی در محافل خبری پخش شد و عده ای با انتشار این خبر دروغ بدنبال تحریک احساسات مردم بر علیه نیروهای مقاومت فلسطینی بر آمده و در جهت ایجاد فضای روانی و آماده کردن احساسات جامعه جهانی در جهت توجیه حملات وحشیانه اسرایئل در غزه آگاهانه و یا ناآگانه به این خبر بیشتر و بیشتر دامن زدند و حتی زمانی که این‌خبر بطور کلی تکذیب شد و هیچ نشانه ای برای تایید آن پیدا نشد هنوز این افراد و رسانه های جنگ طلب دست از انتشار این دروغ کثیف بر نداشته اند.

اما اگر واقعا دلتان برای کودکان بی گناه که قربانی جنایات جنگی می شوند می سوزد توصیه می کنم فیلم مستند «متولد غزه» که در شبکه نت فلیکس قابل دسترسی است را تماشا کنید تا ببینید اسرایئل در غزه چگونه طی سال‌های گذشته کودکان بی گناه را قتل عام کرده است.

متولد غزه ( Born in Ghaza) اسم فیلم است مستند که در سال ۲۰۱۴ درست شده است. این فیلم مجموعه ایست از مصاحبه هایی با بچه های که در غزه زندگی می کنند و در فاصله جنگ سال ۲۰۱۴ خانه و کاشانه، پدر و مادر، خواهران و برادران و دوستان هم بازی خود را از دست داده اند و بسیاری از آنها هنوز از جراحت هایی که از این جنگ بر سر و صورت آنها باقی مانده با دوربین سخن می گویند.

جنگ معروف به جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ از هفتم جولای تا بیست و ششم آگوست ادامه داشت یعنی شش هفته که در فاصله این ۶ هفته ۱۴۷۵ نفر از مردم عادی در نوار غزه کشته شدند که ۵۵۱ نفر از آنها را بچه ها و ۲۹۹ نفر از آنها را زنان تشکیل می دادند از ۵۵۱ نفر بچه هایی که کشته شدند ۷۰ درصد آنها زیر ۱۲ سال سن داشتند.

گزارش دفتر سازمان ملل در فاصله چند هفته پس از جنگ می گوید که بیشتر از ۲۷۳ هزار نفر در نوار غزه مجبور به ترک خانه های خود شدند و بیشتر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بدلیل بمباران‌های هواپیماهای اسراییلی تقریبا امکان دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند، در این چند هفته ۱۳۸ مدرسه و ۲۶ مرکز درمانی مورد اصابت بمب های اسراییلی قرار گرفت و ۸۷۲ منزل مسکونی به طور کامل ویران شد و در بیشتر مناطق غزه مردم در روز بیشتر از ۲ ساعت امکان استفاده از برق را نداشتند. منطقه غزه همانطور که در عکس ها میبینید به مخروبه‌ای تبدیل شد که شباهت به شهرهایی داشت که در بمباران های جنگ جهانی دوم پس از پایان جنگ شاهد آن بودیم.

این فیلم داستان زندگی مردم غزه است با تاکید بر زندگی کودکان در فاصله جنگ و هفته های پس از آن و داستان بسیار غم انگیز زندگی مردم در این نواره باریک ترس و مرگ و بمباران بی پایانی که همچنان ادامه دارد و نشان دهنده ابعاد جنایتی است که دولت اسرائیل در فاصله ۶ هفته در این منطقه مرتکب می شود.

این فیلم را که در شبکه نتفلیکس Netflix قابل دسترسی است نگاه کنید.

https://www.netflix.com/us/title/81077863?s=a&trkid=13747225&t=cp&vlang=en&clip=81116514

اما این‌پایان‌داستان جنگ و جنون‌نیست و این داستان همچنان ادامه دارد.

در سال ۲۰۲۱، نیروهای امنیتی اسرائیل ۳۱۳ فلسطینی از جمله ۷۱ کودک خردسال را کشتند: ۲۳۶ نفر در نوار غزه و ۷۷ در کرانه باختری (از جمله بیت المقدس شرقی). سه فلسطینی دیگر یا توسط شهرک نشینان مسلح یا توسط سربازانی که آنها را اسکورت می کردند کشته شدند. یک نوجوان فلسطینی نیز توسط یک غیرنظامی اسرائیلی و سپس توسط افسران پلیس مرزی هدف گلوله قرار گرفت و دو فلسطینی توسط شهرک نشینان مسلح کشته شدند.

https://www.btselem.org/press_releases/20220104_in_deadliest_year_since_2014_israel_killed_319_palestinians_in_opt#:~:text=Nine%20Israeli%20civilians%2C%20including%20two,forces%20were%20killed%20by%20Palestinians

و اینبار باز در اکتبر ۲۰۲۳ همه راهها را بسته اند، آب و برق قطع شده است، غذایی برای خوردن نیست، اسراییل با فرصت ۲۴ ساعته بیشتر از یک‌ میلیون فلسطینی ساکن غزه را در صورتیکه خانه های خود را ترک نکنند و به کوچ اجباری نروند تهدید به مرگ کرده است. در شش روز گذشته بیش از شش هزار بمب بر سر مردم ریخته است و‌هزاران نفر را مجروح و کشته است. در همین شش روز گذشته بیش از ۵۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه قربانی بمباران های وحشیانه اسراییل در این زندان بزرگ که همه راههای فرار آن نیز بسته است شده اند.
انگار این جنایات تمامی ندارد و کودکان بی گناه فلسطینی محکومند که بیشترین بهای این جنگ ها را با جان و زندگی خود بپردازند.


حالا شما بگویید کودکان بی گناه را چه کسی می کشد؟

https://www.aljazeera.com/news/2023/10/13/gazas-terrified-children-all-too-aware-israels-bombs-stole-their-joy

رضا فانی یزدی
چهاردهم اکتبر ۲۰۲۳